بستن
ورود سریع
نمی تواند خالی باشد
بستن
تابلو اعلانات شما خالی است

چگونه یک روتین مراقبت از پوست داشته باشیم

چگونه یک روتین مراقبت از پوست داشته باشیم

پوست عالی فقط به DNA مربوط نمی شود در واقع عادات روزانه شما تأثیر زیادی بر آنچه در آینه می بینید دارد. اما بسته به اینکه از چه محصولاتی استفاده می کنید یا با چه دکتری مشورت می‌نمایید ، نظرات متفاوتی در مورد همه چیز از نحوه مرطوب‌ نگاه داشتن پوست تا نحوه محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش وجود دارد. در نهایت، مراقبت از پوست به سادگی امکان پذیر است. در ادامه مقاله مواردی را که برای پوست خوب به آن نیاز دارید را جمع آوری کردیم.

نکات مراقبت از پوست

برنامه مراقبت از پوست خود را شامل سه مرحله اصلی در نظر بگیرید:

پاکسازی : شستن صورت.

تونینگ : متعادل کردن پوست.

مرطوب کننده : مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

هدف هر روال مراقبت از پوست این است که پوست صورت خود را تنظیم کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد و همچنین هر ناحیه ای را که می خواهید روی آن کار کنید عیب یابی کنید یا هدف قرار دهید.. همانطور که پوست شما با افزایش سن نیاز به تغییر دارد، محصولات شما نیز نیاز به تغییر دارند. با این حال، اجازه دهید این سه مرحله به تشریفات روزانه شما تبدیل شود که پوست شما را تقویت می کند و روز شما را صاف می کند.

به آن زمان بدهید

علم پشت محصولات مراقبت از پوست راه طولانی را طی کرده است، اما هنوز چیزی به نام راه‌حل فوری وجود ندارد - برای بهره‌مندی از مزایای آن به زمان نیاز دارید .نتایج فقط از طریق استفاده مداوم مشاهده می شود. به طور کلی، هدف استفاده از یک محصول در طول حداقل شش هفته، یک یا دو بار در روز، برای مشاهده تفاوت است.

نکته: با هر محصول مراقبت از پوست، به ترتیب قوام، از روان ترین تا سنگین ترین، استفاده کنید. به عنوان مثال، پاک کننده، تونر (در صورت استفاده از آن)، سرم و سپس مرطوب کننده.

پاکسازی

شستن صورت، اساسی ترین و ضروری ترین مرحله هر روتینی است. پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، کثیفی و عوامل دیگر در تماس است که باید به آرامی پاک شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ، تیرگی و آکنه، روزی دو بار صبح و شب بشویید.

پاک کننده صورت خود را پیدا کنید

شوینده مناسب پوست شما را بدون از بین بردن روغن های ضروری و سالم تمیز می کند. اسکراب های لایه بردار را یک بار در هفته استفاده کنید و از اسکراب هایی که مواد ساینده دارند اجتناب کنید.

چگونه صورت خود را به خوبی بشویید

نحوه استفاده از تونر

در دهه 90 میلادی محصول اصلی یک محصول مبتنی بر الکل بود که برای خشک کردن پوست‌های چرب و از بین بردن آلودگی‌های باقی‌مانده پس از پاک‌سازی استفاده می‌شد. با این حال، فرمول های امروزی تکامل یافته اند. این مایع رقیق مقدار بیشتری از مواد مغذی را ارائه می دهد و به سایر محصولات موجود در روتین شما کمک می کنند تا بهتر جذب شوند و در عین حال پوست شما را متعادل می کنند. اکثر متخصصان، تونر را اختیاری می‌دانند، تونر می‌تواند راه خوبی برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در محصولات دیگر وجود نداشته باشد. تونرا میتوانند حاوی ترکیبات زیر باشند:

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن آرام سلول های مرده پوست هستند و میتوانند منافذ پوست را پاکسازی و پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود می بخشند و تیرگی را به حداقل می رسانند.

اسید هیالورونیک برای تقویت آبرسانی پوست برای درمان ظریف خطوط ریز.

گلاب و چای سبز برای آرام کردن تحریک و کاهش قرمزی با اثر ضد التهابی.

ویتامین E و C برای مبارزه با قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد که می توانند پوست شما را پیر کنند.

تونرها باید بعد از پاکسازی و قبل از استفاده از هر محصول دیگری استعمال شوند. روش سنتی استفاده این است که یک پد پنبه ای را اشباع کنید و آن را روی صورت خود بمالید. اما، در نهایت محصول زیادی را از دست می دهید.

نکته: استفاده از تونر با دست‌های تمیز کارآمدترین راه است. فقط چند قطره را در کف دست خود بریزید، سپس بر روی پوست خود بکشید. بیشتر تونرها را می توان صبح و شب استفاده کرد، اما بهتر است از آنهایی که اسیدهای لایه بردار دارند فقط در شب یا یک روز در میان استفاده کنید.

درمان با سرم

به زبان ساده، سرم ها شفابخشان قدرتمند پوست هستند. این اکسیرها که از مواد فعال پر شده اند، می توانند تعدادی از مشکلات، از لکه های تیره گرفته تا چین و چروک را کاهش دهند. حتی اگر مشکل خاصی نداشته باشید، باز هم همه افراد صبح به سرم آنتی‌اکسیدان عمومی نیاز دارند تا از مهاجمان روزانه محافظت کنند. برای رسیدگی به مشکلات خاص، به دنبال این محصولات باشید:

اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن و تقویت عملکرد سد پوست (لایه بالایی پوست شما) برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت.

ویتامین C برای روشن شدن پوست کدر و کاهش لکه های تیره با استفاده مداوم.

رتینول، ویتامین B3، پپتیدها برای تحریک تولید کلاژن و الاستین، پروتئین‌هایی در بدن که به جلوگیری از خطوط و افتادگی پوست کمک می‌کنند.

نیاسینامید با کاهش التهاب، قرمزی و تحریکات پوستی را آرام می کند و با اثرات ضد میکروبی خود، آکنه را بهبود می بخشد.

اگر نگرانی های متعددی دارید، ممکن است بخواهید از چندین فرمول استفاده کنید. بهتر است نقاط مختلف را با محصولات مختلف درمان کنید. شاید از سرم ویتامین C در همه جا استفاده کنید، اما سپس برای جلوگیری از لک فقط آن زا در چند نقطه استفاده کنید. فقط کافی است هر ترکیبی را زیر نظر متخصص پوست خود اجرا کنید تا از هرگونه واکنش احتمالی جلوگیری کنید.

برای صرفه جویی در زمان، سعی نکنید سرم را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید. این کار توانایی سرم برای جذب مؤثر را کاهش می‌دهد محصولات باید یک به یک اعمال شوند.

آنتی‌اکسیدان‌ها را در صبح استفاده نمایید، زیرا آنها از شما محافظت بیشتری در برابر محیط می‌کنند، چون بیشتر ما به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنیم. با این حال، برخی از مواد تشکیل دهنده زمانی که در شب استفاده می شوند، بهترین نتیجه را در بر دارند. به عنوان مثال: رتینول‌ها در برابر نور خورشید پایدار نیستند و اگر در روز استفاده شوند، تجزیه می‌شوند.

مرطوب کننده

اساسی ترین عملکرد یک مرطوب کننده آبرسانی و نرم کردن پوست است. در اصل، مرطوب کننده ها به جلوگیری از هدر رفت رطوبت از طریق لایه های بیرونی پوست کمک می کنند. آنها همچنین می توانند روغن های محافظ طبیعی و سایر بلوک های موجود در پوست مانند سرامیدها را تکمیل کنند. این محصولی است که پزشکان استفاده از آن را در تمام طول سال برای انواع پوست توصیه می کنند. پوست به طور طبیعی با افزایش سن توانایی حفظ رطوبت را از دست می‌دهد و فعالیت‌های روزانه مانند شستشو می‌تواند آب‌رسان‌های طبیعی را از سطح پاک کند

نحوه انتخاب یک مرطوب کننده

همه به رطوبت نیاز دارند، اما بافت مرطوب کننده شما بسته به نوع پوست شما متفاوت است. اولین قدم برای شما شناخت پوستتان است.

تفاوت بین کرم روز و شب

کرم‌هایی که صبح‌ها استفاده می‌کنید برای محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی هستند که هنگام خروج از خانه با آن‌ها مواجه می‌شوید، بسیاری از آنها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که رادیکال‌های آزاد مبتنی بر آلودگی را به حداقل می‌رسانند و کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش. آنها معمولا یک قوام سبک دارند. از سوی دیگر، کرم‌های شب روی ترمیم هرگونه آسیبی که ممکن است با موادی مانند رتینول برای سرعت بخشیدن به گردش سلولی و مقابله با لکه‌های تیره ایجاد شده باشد، تمرکز دارند. این کرم ها همچنین سطوح رطوبت را که به طور طبیعی در عصر کاهش می یابد، با نرم کننده هایی که اغلب بافتی غنی و ضخیم ایجاد می کنند، جبران می کنند.

کرم های دور چشم

آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟ کاملا. اما، اگر نگرانی های خاصی دارید - مانند تیرگی دور چشم، خشکی یا پف کردگی - ممکن است بخواهید یکی را امتحان کنید. پوست دور چشم کاملاً نازک و ظریف است و بیشتر از سایر نواحی به مواد تحریک‌کننده واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، متخصصان پوست معمولاً کرم دور چشمی را توصیه می‌کنند که حساسیت بالقوه را در نظر بگیرد و غلظت‌های قابل تحمل‌تری از مواد فعال داشته باشد.

برای پف زیر چشم و التهاب، کافئین، پپتیدها و اسید هیالورونیک می تواند تسکین دهنده می باشند.

دایره‌های تیره می‌تواند به دلیل رگ‌های قابل مشاهده یا تغییر رنگ واقعی رایج در پوست‌های تیره‌تر باشد. به دنبال مواد روشن کننده مانند ویتامین C و نیاسینامید باشید. نکته: از رتینول های قوی (که می تواند باعث سوزش و ایجاد قرمزی می شود) و عطر دوری کنید تا از هرگونه سوزش چشم جلوگیری شود.

با ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید

همه پزشکانی که برای نوشتن این مقاله با آنها مشورت کردیم به اتفاق آرا در مورد یک چیز توافق کردند: این که ضد آفتاب، مهم‌ترین محصول مراقبت از پوست است. به عنوان بخش مهمی از روتین پوستی شما در طول سال، ضدآفتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده روزانه و مداوم از ضد آفتاب به جلوگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک، عیوب بافتی و تغییر در ظاهر منافذ در طول زمان کمک می کند. مهم‌تر از آن، استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند به پیشگیری از تشکیل برخی سرطان‌های پوست کمک کند. برای سهولت به خاطر سپردن، کارشناسان توصیه می کنند از مرطوب کننده روزانه با SPF داخلی حداقل 30 استفاده کنید.

این قانون را در نظر بگیرید: «30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید و حداقل هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید. ضدآفتاب های شیمیایی باید مستقیماً روی پوست تمیز استفاده شوند، در حالی که ضد آفتاب های فیزیکی را می توان در آخرین روتین مراقبت از پوست، اما قبل از آرایش استفاده کرد. حدود دو قاشق غذاخوری ضد آفتاب برای پوشاندن صورت شما مناسب است.

اشتراک گذاری:

دیدگاه های پست

دیدگاهی موجود نیست!

دیدگاه خود را بگذارید