بستن
ورود سریع
نمی تواند خالی باشد
بستن
تابلو اعلانات شما خالی است

7 نکته در مورد حیوان خانگیتان که نمیدانستید

نکاتی در مورد حیوان خانگیتان

دراین مقاله قصد داریم با پوشش دادن تعریف حیوان خانگی و اینکه کدام حیوانات، حیوان خانگی هستند و چه چیزاهایی برای رفاه حیوانات حیاتی است را توضیح دهیم.

حیوانات اهلی

حیوان اهلی حیوانی است که توسط انسان برای زندگی با آنها رام شده است. حیوان خانگی باید حیوان اهلی باشد. سگ های خانگی از گرگ های خاکستری و گربه های خانگی از گونه ای از گربه های وحشی مصر باستان اهلی شدند. اهلی شدن فرآیندی است که در آن انسان حیوانات را برای صفات و خلق و خوی خاص انتخاب می کند و تا زمانی که جمعیتی از حیوانات با آن ویژگی های مورد نظر وجود داشته باشد به پرورش این حیوانات ادامه می دهد. با گذشت زمان، حیوانات رام‌تر و همراهان موفق‌تری برای انسان‌ها می‌شوند. گربه‌ها و سگ‌های خانگی نتیجه این هستند که انسان‌ها چیزی را که در مورد یک حیوان دوست دارند به طور مکرر در طول هزاران سال انتخاب می‌کنند. از طرف دیگر، یک حیوان وحشی برای زندگی با انسان سازگار نیست زیرا توسط انسان اهلی نشده است.

حیوانات خانگی

حیوان خانگی یک حیوان همراه است مانند سگ یا گربه که با شما در خانه شما زندگی می کند. حیوانات خانگی نتیجه اهلی شدن هستند. آنها با ما زندگی می کنند زیرا نیازهای ما را نیز برآورده می کنند. آنها می توانند آسایش، دوستی و مسئولیت را برای ما فراهم کنند.

نیازهای حیوانات

حیوانی که برای تمام نیازهای اولیه خود به شما وابسته است یک حیوان خانگی است. غذا، آب، سرپناه، فضا، ایمنی، خانواده همه نیازهای اساسی هستند که نیاز به مداخله انسان دارند. در حیواناتی که حیوان خانگی نیستند، نیازی به مراقبت انسان ندارند.

داشتن یک حیوان غیر خانگی

توانایی تشخیص اینکه کدام حیوان، حیوان خانگی محسوب می شود و کدام حیوان غیر خانگیست بسیار ضروری است. داشتن حیوانی که اهلی نشده باشد، حیوان همدم نباشد و برای نیازهای انسان به انسان وابسته نباشد، می تواند منجر به ایجاد شرایط نامطلوب شود. چند نمونه از مواردی که ممکن است اشتباه انجام شود عبارتند از:

آسیب رساندن به کیفیت زندگی حیوان

این حیوانات برای نیازهای خود به انسان وابسته نیستند، بنابراین با اسارت گرفتن آنها هیچ منفعتی مستقیم برای حیوان ندارد. اغلب، تنها مقدار فضای مورد نیاز حیوانات که حیوان خانگی نیستند، بزرگتر از آن چیزی است که بیشتر مردم می توانند برای آن در نظر بگیرند. محیط انسانی می تواند بسیار متفاوت از محیطی باشد که حیوان به آن عادت کرده است و برای آنها کافی نباشد. با نگهداری از این حیوانات به عنوان حیوان خانگی، در واقع می توانید از برآوردن نیازهای این حیوان جلوگیری کنید.

خطر صدمه زدن به خود یا انسان

در حیواناتی که اهلی نشده‌اند یا برای رفتار ترجیحی پرورش یافته‌اند،بسیار رایج است. نحوه واکنش آنها به تعامل با انسان‌ها می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک باشد. عدم درک اجتماعی اجتناب ناپذیر بین انسان و سایر حیوانات می تواند منجر به رفتار دفاعی طبیعی شود که منجر به آسیب یا مرگ مالک می شود.

خطر آسیب به دیگران

همه حیوانات، میل، توانایی فرار و کاوش در یک منطقه بزرگتر را دارند. اگرچه این برای گربه‌ها و سگ‌های خانگی ناامن است، اما می‌تواند برای حیوانات دیگر حتی بدتر باشد. پرسه زدن یک حیوان وحشی در محیطی ناآشنا می تواند منجر به آسیب یا مرگ حیوان یا انسان شود. نتیجه یک فرار در نهایت به ماهیت هر حیوان بستگی دارد، اما برای اطمینان از ایمنی و رفاه همه حیوانات باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که این شانس را افزایش ندهد. خطر آسیب رساندن به حیوان اگر حیوان در فضای نامناسب زندگی کند یا مراقبت های لازم دیگر مانند رژیم غذایی تخصصی را دریافت نکند، ممکن است به حیوان آسیب برساند و یا او را بکشد. علاوه بر این، در صورتی که حیوان از خانه شما فرار کند، ممکن است توسط حیوان دیگر، یا یک انسان، زخمی یا کشته شود.

فروشگاه حیوانات خانگی

پت شاپ یا فروشگاه حیوانات خانگی یک تجارت خرده فروشی است که لوازم مراقبت از حیوانات خانگی را به عموم می فروشد. انواع لوازم حیوانات و لوازم جانبی حیوانات خانگی در پت شاپ ها به فروش می رسد. محصولات فروخته شده عبارتند از: غذا، خوراکی، اسباب بازی، قلاده، افسار، جای خواب سگ و گربه، قفس و آکواریوم. برخی از فروشگاه های حیوانات خانگی نکاتی در مورد آموزش و رفتار و همچنین توصیه هایی در مورد تغذیه حیوانات خانگی ارائه می دهند. فروشگاه های حیوانات خانگی در جامعه مدرن بسیار محبوب هستند. در سال 2004، طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان محصولات حیوان خانگی آمریکا، در صنعت حیوانات خانگی، فروش حیوانات زنده به حدود 1.6 میلیارد دلار رسید. علاوه بر این، در یک نظرسنجی در سال 2003 در ایالات متحده، تنها 38٪ از فروشگاه های حیوانات خانگی ایالات متحده ادعا کردند که هیچ حیوان زنده ای را نمی فروشند. فروش حیوان زنده به توله کشی و تکثیر بی رویه این حیوانات در شرایط بسیار بد دامن زده، بهتر است که از خرید فروش حیوانات زنده خودداری کرده و فقط آنها را به سرپرستی بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاه های پست

دیدگاهی موجود نیست!

دیدگاه خود را بگذارید