بستن
ورود سریع
نمی تواند خالی باشد
بستن
تابلو اعلانات شما خالی است

12 دلیل که تراپی برای شما مفید است

12 دلیل که تراپی برای شما مفید است

درمان روح و روان می تواند قدم بزرگی برای بهبود سلامتتان باشد، اما تلاش شما در نهایت نتیجه خواهد داد. درمان سلامت روان ثمربخش است، زیرا هر زمان که برای بهبود زندگی خود روی خودتان تمرکز کنید، مطمئناً نتایج مثبتی خواهید دید. اما آیا از خود پرسیده اید که "آیا به درمان نیاز دارم؟"

ما در این مقاله تمام مزایای مشاوره و درمان روح و روان را بررسی می کنیم تا نشان دهیم که چرا باید بخواهید به دنبال درمان باشید. هیچ چیز بهتر از این نیست که وقت بگذارید و ببینید که چگونه زندگی تان تغییر می کند.

برای آشنایی با برخی از مفیدترین مزایای درمان و اینکه چرا باید به دنبال یک درمانگر باشید، ادامه مطلب را بخوانید.

12 مزیت اصلی مراجعه به یک درمانگر

روان درمانی مزایای زیادی دارد و تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به 75 درصد از افرادی که روان درمانی را شروع می کنند، پس از شش ماه درمان سلامت روان، فوایدی را مشاهده می کنند. دانستن اینکه چه نوع پیامدهای مثبتی ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه نوع درمانی برای شما مناسب است. انواع مختلف درمان مانند رفتار درمانی شناختی و رفتار درمانی دیالکتیکی مزایای متفاوتی را ارائه می دهند و اشکال خاصی ممکن است برای اشخاص مختلف مناسب تر باشند. برای مثال، رفتار درمانی دیالکتیکی در درمان اختلال شخصیت مرزی مؤثرتر از درمان شناختی رفتاری است. در ادامه با فواید روان درمانی بیشتر آشنا شوید.

1. مهارت های ارتباطی را بهبود بخشید

درمان می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه مهارت های ارتباطی سالم، سازنده و مثبت داشته باشید. توانایی برقراری ارتباط مؤثر به شیوه ای سالم به این معنی است که می توانید تقریباً در تمام زمینه های زندگی خود با موفقیت پیشروی کنید. چه تمایل داشته باشید که از رویارویی اجتناب کنید، خیلی سریع عصبانی شوید یا در هنگام مکالمه مستقیم احساس اضطراب کنید، درمان می تواند به شما کمک کند هر زمان که با دیگران ارتباط برقرار می کنید مهارت های لازم برای احساس اعتماد به نفس را به دست آورید.

2. حل تعارض را بیاموزید

اگر مدیریت موفقیت آمیز هر نوع تعارض در زندگی خود را چالش برانگیز می دانید، درمان می تواند سودمند باشد. با کار کردن با یک متخصص سلامت روان، می توانید یاد بگیرید که چگونه مرزهای روابط سالم را تعیین کنید، با نیازهای خود آشنا شوید و با اطمینان چیزهایی را بخواهید که امیدوارید از روابط و موقعیت ها بدست آورید. حل تعارض یک مهارت مهم برای هر شخصی است که باید آن را بیاموزد، و هر چه قوی تر شوید، بهتر می توانید با بسیاری از جنبه های دیگر زندگی خود کنار بیایید.

3. شرایط سلامت روان را درمان کنید

درمان سلامت روان، از جمله اضطراب و افسردگی، اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) و غیره کاملا موثر است. اولویت دادن به سلامت روان و دریافت کمک مورد نیاز، نشانه قدرت است و باید به آن افتخار کنید.

«پیدا کردن ریشه‌ای که باعث ایجاد یک بیماری روانی می‌شود، یکی از زیباترین و مفیدترین بخش‌های کار با یک درمانگر است، زیرا می‌تواند فوق‌العاده آزادکننده باشد. پردازش باورها و آسیب های اصلی ما به ایجاد تغییر رفتار طولانی مدت در زندگی ما کمک می کند. اگر ما به اصل موضوع نرسیم، مانند گذاشتن یک باند بر روی یک زخم بزرگ است - ممکن است خونریزی را در لحظه متوقف کند، اما در دراز مدت کمکی نخواهد کرد.»

4. افزایش خودآگاهی

درمان راهی عالی برای افراد برای درک بهتر خود از جمله سلامت عاطفی و روانی، تجربیات زندگی و رفتار کلی است. از طریق خود بازتابی، می‌توانید کشف کنید که چگونه افکار، احساسات و الگوهای شما ممکن است مانع پیشرفت شما در زندگی و داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر و شادتر شوند.

5. با خانواده خود همکاری کنید

درمان می تواند در غلبه بر کشمکش های درونی خانواده بسیار مفید باشد. با هر دو گزینه درمان فردی و خانواده درمانی، یک درمانگر می تواند به ترمیم پل ها و ایجاد استراتژی های ارتباطی سالم کمک کند که می تواند به خانواده ها برای غلبه بر تروما، غم و اندوه، مشکلات اعتیاد و موارد دیگر کمک کند. چه درمان فردی داشته باشید و چه به دنبال خانواده درمانی باشید، مطمئناً در روابط خانوادگی خود پیشرفت هایی را مشاهده خواهید کرد.

6. مهارت ها و استراتژی های مقابله ای را توسعه دهید

اگر می خواهید با هر یک از مبارزات خود روبرو شوید، داشتن یک برنامه عمل کلیدی است. درمان سلامت روان به شما می آموزد که چگونه مهارت ها و استراتژی های مقابله ای قوی را توسعه دهید. با داشتن این مهارت‌های مقابله‌ای، می‌توانید چیزهایی را که مانع زندگی شما می‌شوند، جبران کنید. وقتی بدانید چگونه به طور مثبت و سازنده روی مسائل و مشکلات کار کنید، قادر خواهید بود رشد کنید و تقریباً بر هر چیزی که سعی می‌کند مانع از آن شود، غلبه کنید.

7. یاد بگیرید که حمایت سالم و مثبت پیدا کنید

داشتن پشتیبانی مناسب برای گذر از آن دوره های سخت زندگی می تواند یک بازی را تغییر دهد. اگر در یافتن یک سیستم پشتیبانی قوی مشکل دارید، از درخواست کمک متنفرید، یا تمایل به جذب روابط سمی دارید که به زندگی شما ارزشی نمی‌افزاید، ممکن است درمان بتواند به شما کمک کند. در طول درمان سلامت روان، می‌توانید روی تغییر رفتارها و الگوهای فکری که در حال حاضر نشان می‌دهید تمرکز کنید، که احتمالاً به مشکلاتی که دارید کمک می‌کند.

8. روابط قوی تر

تراپی می‌تواند با ارائه ابزارهایی برای برقراری ارتباط مؤثرتر، تعیین مرزهای سالم و کار از طریق درگیری‌ها به بهبود روابط کمک کند. از طریق درمان، می توانید بینشی در مورد الگوهای رفتاری و ارتباطی خود به دست آورید، که می تواند منجر به روابط رضایت بخش تر با دوستان، خانواده و شرکای عاشقانه شود.

9. احساسات منفی و الگوهای فکری را تغییر دهید

اگر درگیر احساسات منفی و افکار منفی هستید که در زندگی شما اختلال ایجاد می کنند، درمان می تواند کمک کند. شما یاد خواهید گرفت که ابتدا تشخیص دهید که چه کاری انجام می دهید و سپس شروع به آموزش مجدد مغز خود کنید تا در مورد موقعیت ها متفاوت فکر کند و به آنها برخورد کند. هر چیزی از رویارویی با تعارض گرفته تا پرداختن به ترس های خود تا شکستن اختلال در روابط شما را می توان از طریق یک یا چند جلسه درمانی برطرف کرد.

یکی از مزایای روان درمانی که وقتی افراد بیشتر در مورد خود می آموزند، شروع به ایجاد زندگی می کنند که برای آنها واقعی تر باشد. درمان می‌تواند با کشف باورهای ناخودآگاه و محدودکننده‌ای که داریم، کشف آنها، ادغام آنها و سپس اقدام برای شکستن الگوهای قدیمی در زندگی‌مان ، به این امر کمک کند.»

10. رفتارهای منفی را تغییر دهید

مانند افکار ما، گاهی اوقات رفتارهای ما مضر می شود. آنها می توانند ما را از داشتن یک سبک زندگی مثبت و سالم باز دارند. شاید شما با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، یا تمایل به خرابکاری دارید، یا روش های منفی دیگری برای رفتار شما وجود دارد. درمان می تواند به شما کمک کند آن رفتارهایی را که تأثیر منفی بر روابط شما دارند تغییر دهید.

11. بهره وری بهتر در کار

وقتی احساس بهتری داشته باشید، بهتر عمل می کنید. اهمیت درمان بسیار بالاست. دریافت درمان برای پرداختن به جنبه های خاصی از زندگی شما می تواند به شما کمک کند در زمینه های دیگر، از جمله کار، بهره وری بیشتری داشته باشید. برخی تحقیقات حتی نشان داده‌اند که ارتباط مستقیمی بین بهبود  سلامت روان و کاهش از دست دادن کار وجود دارد.

12. بهبود سلامت جسمانی

ارتباط قوی بین سلامت روان و جسم وجود دارد و درمان می تواند به بهبود هر دو کمک کند. به عنوان مثال، درمان می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه استرس را مدیریت کنید، که می تواند منجر به بهبود خواب، کاهش فشار خون و سیستم ایمنی قوی تر شود.

درمان با چه چیزی می تواند کمک کند؟

درمان روشی مثبت برای مقابله با تروما، درد یا هر مشکلی است که در زندگی دارید تا بتوانید فردی سالم‌تر، شادتر و آرام‌تر شوید. وقتی مهارت‌های مقابله‌ای را توسعه می‌دهید، یاد می‌گیرید که چگونه منفی‌گرایی را کنار بگذارید، مرزها را تعیین کنید یا با موقعیت‌های خاص به شیوه‌ای مثبت برخورد کنید، در نهایت می‌توانید زندگی کاملی را که همیشه تصور می‌کردید آغاز کنید.

«برای دیدن یک درمانگر لازم نیست منتظر یک لحظه بحرانی در زندگی خود باشید. شما مجبور نیستید در رنج زندگی کنید. زمانی که همه چیز در زندگی‌تان به خوبی پیش می‌رود، یا زمانی که می‌خواهید یک تغییر بزرگ زندگی را پشت سر بگذارید، می‌توانید به یک درمانگر مراجعه کنید.»

اما مزایای درمان حتی بیشتر از مواردی است که در مورد آن صحبت کردیم. درمان می تواند به شما بیاموزد که چگونه با طلاق کنار بیایید، غم و اندوه را مدیریت کنید، یا روابطی (عاشقانه یا با خانواده یا دوستان) را به شیوه ای سالم ایجاد کنید.

اگر چیزی در زندگی وجود دارد که با آن دست و پنجه نرم می کنید، یا اگر موقعیت ها یا روابطی شروع به تداخل در عملکرد روزانه شما کرده است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به درمان فکر کنید.

درمان می تواند به شما در پردازش بسیاری از چیزهای رایج و در عین حال دشوار در زندگی کمک کند، از جمله:

-می خواهید خود یا زندگی خود را بهتر کنید

-اضطراب یا افسردگی خود را مدیریت کنید

-احساس می کنید که غرق شده اید

-مواجهه با یک تغییر جدی در زندگی

- مسائل مربوط رابطه

-عبور از بحران

-آموزش نحوه برخورد با افراد پرخاشگر

-آموزش نحوه مدیریت مسائل خشم

-داشتن مشکل در تمرکز

-کار کردن با شرایط دشوار یا استرس زا

-غلبه و مدیریت سوء مصرف مواد و اعتیاد

-یادگیری نحوه برخورد با افراد سخت یا سمی

-سوء مصرف مواد مانند نوشیدن بیش از حد یا مصرف مواد مخدر

-اختلالات اشتها

-افکار خودآزاری یا خودکشی

شروع درمان

امروزه رفتار درمانی به دلیل توانایی قدرتمندش برای کمک به شما برای حل هر یک از چالش هایی که در زندگی با آن روبرو هستید شناخته شده است. درمان آنلاین یک راه عالی برای ورود آرام به دنیای درمان است. راحت، موثر و انعطاف پذیر است. با کار با یک متخصص سلامت روان، می‌توانید درمان مورد نیاز خود را، در هر زمانی و هر جایی که به آن نیاز دارید، دریافت کنید. با درمان آنلاین، شما در روی روابط خود کار می کنید، یا به سادگی درباره خودتان اطلاعات بیشتری کسب می کنید تا بتوانید بهترین نسخه خود باشید.

زمانی که شما در حال گذراندن دوران چالش برانگیزی هستید، درمان می‌تواند برای پردازش آنچه که برای شما اتفاق می‌افتد، آنچه از گذشته شما به اتفاق افتاده و اینکه چگونه می‌توانید به بهترین نحو به جلو بروید، بسیار سودمند باشد. شما مستحق کمک و حمایت هستید.»

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد مزایای مشاوره یا روان درمانی بدانید این است که هیچ وقت برای دریافت کمک زود نیست. جستجوی درمان نشانه شجاعت و قدرت است. امروز یاد بگیرید که چگونه یک درمانگر آنلاین پیدا کنید. اولین جلسه درمانی آنلاین شما تنها با یک کلیک فاصله دارد.

اشتراک گذاری:

دیدگاه های پست

دیدگاهی موجود نیست!

دیدگاه خود را بگذارید